Jouw verhaal vertellen aan een communicatiebureau kan soms best een beetje spannend zijn. Het is belangrijk om jezelf op een korte maar ook krachtige manier te presenteren. En zijn een aantal tips die jou kunnen helpen om dit zo goed mogelijk te kunnen doen. Voorbeelden hiervan zijn: voorbereid zijn, je doel naar voren brengen, de belangrijkste punten benoemen, authentiek zijn, visueel zijn en voorbeelden gebruiken en interactief zijn. Zodra je deze punten gebruikt in het vertellen van jouw verhaal aan het communicatiebureau, zal het een effectieve werking hebben. Hoe ga je aan de slag?

Een goede voorbereiding is het halve werk

Voordat je op gesprek gaat, is het belangrijk dat je van tevoren goed bent voorbereid. Je wilt zo min mogelijk zenuwen hebben, want dan presteer je waarschijnlijk het beste. Zorg er dus voor dat je goed hebt geoefend. Een kort en krachtig verhaal is niet alleen fijn voor het bureau, maar ook voor jou. Op deze manier zal het makkelijker voor je zijn om alles te onthouden, dus laat alle onnodige punten achter. Bereid je ook voor op eventuele vragen. Het doel blijft dat je beknopt blijft, maar wel alles noemt en duidelijk maakt wat je doel is. Blijf wel altijd jezelf.

De presentatie verbeteren

Naast het vertellen van het verhaal, kun je ook andere elementen toevoegen om het verhaal duidelijker te maken. Maak dus bijvoorbeeld gebruik van voorbeelden, visuele hulpmiddelen zoals foto’s en video’s of grafieken en wees interactief. Probeer je publiek er echt bij te betrekken door bijvoorbeeld vragen te stellen. Dit maakt je presentatie levendiger en aantrekkelijker om er naar te luisteren. Buro Reng kan jou helpen om jezelf te versterken. Je moet jezelf en je bedrijf goed kennen om erachter te komen welke plek bij jou past en welke keuzes daarbij horen.